ویدئو: داستان کشف شگفت‌انگیز DNA از زبان کاشفش، جیمز واتسون

0

جیمز واتسون یکی از کاشفان DNA، آن را راز حیات، لقب داده، چرا که این ملکول عجیب و غریب، تمام اطلاعات مربوط به حیات را به نحوی اسرارآمیز در دل خود نگه‌داری می‌کند. در این پست، شما را به تماشای سخنرانی جیمز واتسون، یکی از کاشفان DNA دعوت می‌کنیم. با دیپ لوک همراه باشید…

این سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های تد (TED Talks) است که در سال ۲۰۰۵ و توسط جیمز واتسون انجام شد. واتسون در این سخنرانی از آغاز داستان کشف DNA تا به ثمر رسیدن تلاش‌هایش صحبت می‌کند. فرانسیس کریک، موریس ویلکینز و جیمز واتسون در سال ۱۹۶۲ به خاطر این کشف تاریخی، جایزه نوبل پزشکی را از آن خود کردند. دلیل انتشار این ویدئو در دیپ لوک، علاوه بر جذابیت (که بخش زیادی از آن ناشی از موضوع جالب و بخشی ناشی از شوخ طبعی واتسون است)، انگیزه‌‌ای است که الهام‌بخش جیمز واتسون در کشف DNA بوده است: همانطور که در ویدئو مشاهده خواهید کرد، جرقه‌ی اولیه کشف DNA از کتاب «حیات چیست؟» اروین شرودینگر در ذهن واتسون زده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که نگرش یک فیزیکدان کوانتومی، تا چه اندازه در حدس منشا حیات، درست و پخته بوده است. شما را به تماشای این سخنرانی زیبا دعوت می‌کنیم:

 

دکترای شیمی کوانتومی/فیزیک اتمی از دانشگاه شهید بهشتی، سردبیر دیپ لوک، طراح وب،گرافیک و موشن. مشتاق دیدن، فهمیدن و کشف‌ کردن رازهای شگفت‌انگیز هستی، به ویژه‌ دنیای اتم‌های سرکش.

ارسال نظر