با آزمایشگاه مجازی کوانتوم ،خودتان آزمایش های کوانتومی را تجربه کنید!

2

برای نخستین بار، دانشگاه وین، یک آزمایشگاه مجازی کوانتوم را توسعه داده است که به همه امکان آزمایش مفاهیم بنیادی فیزیک کوانتومی را می دهد. با دیپ لوک همراه باشید…دانشکده فیزیک دانشگاه وین با همکاری دانشگاه و دانش آموزان دبیرستانی، به تازگی یک آزمایشگاه مجازی را ساخته است. این آزمایشگاه مجازی کوانتوم، به طور رایگان و به صورت آنلاین در دسترس است و مقاله ی آن در ژورنال Scientific Reports منتشر شد.

دانلود متن کامل مقاله

سفر به سرزمین عجایب…

آزمایش های پژوهشی کوانتومی، یا بسیار گران و یا بسیار پیچیده هستند و امکان آموزش با استفاده از آنها وجود ندارد. با این اوصاف، چطور میتوان این علم جالب و مدرن را در دسترس عموم قرار داد؟ این چالش در گروه پژوهشی نانوفیزیک کوانتومی به رهبری مارکوس آرنت در دانشگاه وین، مطرح شد و برای حل آن، دو آزمایشگاه پژوهشی به صورت کامل و مجازی ساخته شد. شبیه سازی های واقعی کامپیوتری به دانشجویان و دانش آموزان و همچنین به عموم مردم اجازه می دهد تا به طور مجازی به تجهیزات منحصربفردی دسترسی پیدا کنند. همچنین معلمان و اساتید به کمک این آزمایشگاه های مجازی می توانند عمیق ترین مفاهیم دنیای کوانتوم را به شاگردان خود بیاموزند. ویدئوی معرفی این آزمایشگاه را در زیر می بینید:

ورود به آزمایشگاه مجازی کوانتوم

آزمایشگاه های مجازی، شرایط بسیار بهتری را برای فهم مفاهیم بنیادی و کاربرد مکانیک کوانتومی در ماکروملکول ها و نانوذرات فراهم می کنند. در سال های اخیر، آزمایش های واقعی مفاهیمی مانند دوگانگی موج-ذره را تایید کردند، اما حالا هر کسی برای نحستین بار می تواند این آزمایش ها را در آزمایشگاه مجازی انجام دهد!

منبع: medienportal

 عضویت در خبرنامه ایمیلی دیپ لوک عضویت در خبرنامه تلگرام دیپ لوک

دکترای شیمی کوانتومی/فیزیک اتمی از دانشگاه شهید بهشتی، سردبیر دیپ لوک، طراح وب،گرافیک و موشن. مشتاق دیدن، فهمیدن و کشف‌ کردن رازهای شگفت‌انگیز هستی، به ویژه‌ دنیای اتم‌های سرکش.

گفتگو۲ دیدگاه

  1. سلام دنبال منبعی برای ورود به دنیای کوانتوم بودم به نظرم اطلاعات جالب ومفیدی بدست آوردم.

ارسال نظر