Real Time Web Analytics اندازه گیری در مکانیک کوانتومی | دیپ لوک

اندازه گیری در مکانیک کوانتومی

لیست سوالات پرسیده شدهدسته بندی: فلسفه کوانتومیاندازه گیری در مکانیک کوانتومی
مخفی asked 2 سال ago

سلام من دانشجویه فیزیک جامدم. دارم کوانتوم دو رو پاس میکنم ولی با خوندن این مطلب سوالم راجع به اصل اندازه گیریه کوانتومی خیلی شد
میشه راجع به انداز گیری تویه کوانتوم توضیح بدین
ممنون میشم

محسن دوست محمدی replied 1 سال ago

درود با مثال بهتر میشه بررسی کرد !

مثلا ذره در جعبه یک بعدی رو در نظر بگیرین . تابع موج ( قبل از اندازه گیری) هر جایی میتونه مقدار داشته باشه حتی بین لول های انرژی…

بعد از اندازه گیری فقط آیگن ولیو داریم ! یعنی طبق نایقینی هایزنبرگ فرآیند ریداکشن صورت میگیره و فقط استیت ها روی لول ها کورسپاند میشن .

Elora replied 1 سال ago

Essays like this are so important to briaoendng people’s horizons.

ناهید سادات ریاحی عضو سایت replied 1 سال ago

Exactly. Thanks Elora

gigqqaic replied 5 ماه ago

۱

nfvradho replied 5 ماه ago

۱

ictjqhsv replied 5 ماه ago

۱

pqytclwd replied 5 ماه ago

۱

ddlwanit replied 5 ماه ago

۱

savwghqg replied 5 ماه ago

۱

osnnbylu replied 5 ماه ago

۱

wbqsfatd replied 5 ماه ago

۱

rwkitpgm replied 5 ماه ago

۱

*

11 Answers
Best Answer
ناهید سادات ریاحی عضو سایت answered 2 سال ago

دوست خوبم، مبحث اندازه گیری در مکانیک کوانتوم، کاملاً با اندازه گیری کلاسیکی فرق داره. در واقع در مکانیک کلاسیکی، اندازه گیری فقط باعث بدست آوردن یه سری اطلاعات در مورد سیستم میشه، بنابراین نقش منفعلی داره، اما در مکانیک کوانتومی، دقیقاً برعکسه، یعنی اندازه گیری نقش کاملاً فعالی داره و در واقع حالت سیستم رو تغییر میده، به بیان تخصصی تر، اندازه گیری باعث آشفتگی سیستم میشه و به همین دلیله که چیزی به نام فروریزش تابع موج در هنگام اندازه گیری رخ میده. یعنی شما با نگاه کردن به سیستم، اون رو تغییر میدین. البته در مورد اندازه گیری بحث ها و چالش های زیادی وجود داره که من اینجا فقط یه توضیح مختصر دادم.

iqbfetyl replied 5 ماه ago

۱

blbevwrr replied 5 ماه ago

۱

leukusbb replied 5 ماه ago

۱

jbekolui replied 5 ماه ago

۱

qnohvhav answered 6 ماه ago

۱

oekjiypp replied 5 ماه ago

۱

brcixety replied 5 ماه ago

۱

pdpvlhkw replied 5 ماه ago

۱

bnwvyipy replied 5 ماه ago

۱

ykoltbme answered 6 ماه ago

۱

bcvildxy replied 5 ماه ago

۱

qwehrwul replied 5 ماه ago

۱

lvkbkrjl replied 5 ماه ago

۱

ylxadkjp replied 5 ماه ago

۱

oysbkmnf replied 5 ماه ago

۱

Your Answer