نحوه و امکان مشاهده گر در فیزیک کوانتوم

لیست سوالات پرسیده شدهدسته بندی: فیزیک کوانتومینحوه و امکان مشاهده گر در فیزیک کوانتوم
Hossein 5 سال قبل

با سلام و عرض ادب فراوان خدمت تمامی کسانی که این بستر با ارزش را فراهم کرده اند تا برای کسانی که سؤالات علمی براشون ایجاد میشه ولی جایی یا کسی رو ندارن که اون سؤالات رو پاسخ بدن، در اینجا بتونن از بهترین و متخصص ترین معلمان، استفادۀ با ارزشی رو ببرن. در اول باید یه معذرت خواهی کلی بکنم اگه سؤالم برای افراد متخصص خیلی عامیانه یا سطحی به نظر میرسه، چونکه راستش من جزء خوندن چند مقاله و شنیدن چند سخنرانی دربارۀ فیزیک کوانتوم، منابع دیگه ای رو در اختیار نداشتم و همچنین رشته ام و مطالعاتم خیلی در شاخۀ فیزیک نبوده. چندین وقته که در طی خوندن مقالات کوانتومی یک سؤال دربارۀ آزمایش کوانتومی در ذهنم نقش بسته و اون اینکه آیا مشاهده گر حتماً باید با «چشمانش» الکترون رو ببینه تا واقعیت پدیدار بشه و یا اگه در یک حالت مراقبه ای همچون حالت عرفا قرار بگیره و الکترون رو در صفحۀ ذهن خود تجسم کنه، نتیجۀ نهایی با تجسم ذهنیش یکسان درمیاد؟! واقعاً ببخشید اگه سؤالم یه کم حالت گیج کننده داشت؛ و سؤال دیگه اینکه آیا در ایران، دانشگاهی یا آزمایشگاهی وجود داره که بشه اونجا رفت و از نزدیک این آزمایش رو به شخصه انجام داد؟ خیلی خیلی ممنون از سایت عالی تون. با تشکر

Nobody پاسخ داده شده 5 سال قبل

در مورد مشاهده گر من خودم سوال زیاد دارم و دانشمندا هنوز درک جامعی رو از اینکه مشاهده گر چه تاثیری رو میذاره ندارن که البته من فکر میکنم که بشه با یک سری آزمایش جواب روشنی واسه تاثیر ناظر پیدا کرد حالا چرا این آزمایشها انجام نمیگیره و اگه شده جوابشون چیه نمیدونم و متاسفانه تجهیزات لازم واسه تست این موارد رو هم نمیشناسم والا خودم پیگیرش میشدم!
در مورد بستر با ارزشی که هم صحبت کردی آره قبلا این سایت خیلی فعال بود اما الان تقریبا سایت به حال خودش رها شده و ظاهرا مدیریت سایت دیگه درگیر زندگیش شده و اون اشتیاق قبلی اولیه رو نداره
سایت خیلی داغون شده و نیاز به یه سرویس کامل داره و نفر واسه مدیریت محتوا و …. که متاسفانه این سایت هم مثل همه کارای ما ایرانیا بدون رسیدن به هدف مشخصی رها شد….

1 پاسخ
میترا 5 سال قبل

سلام، چه جالب من تازه چند ثانیه پیش این سایت و مطالب جالبش را به دوستانم در گروه های مختلف معرفی کردم… ولی بهرحال دیدن جهان از منظر زیر اتمی شاید بهمون کمک کنه از ماتریکس میم ها و جهان از پیش تعریف شده ذهن دیکته شده از قبلمون آزاد بشیم و از چنبره هستی بویی شاید از جهان عدم بردیم….
این عدم خود چه مبارک جای است   که مددهای وجود از عدم است ، مولانا