ویدئوی قرنطینه‌ای: بزرگترین ایده‌ های جهان از دیدگاه شان کارول (قسمت اول)

11

اولین ویدئوی مجموعه بزرگترین‌ ایده ها در جهان که در پست قبل، آن را معرفی کردیم، به پایستگی اختصاص داده شده است. شان کارول در این ویدئو، با مرور تاریخچه‌ی مختصری از پایستگی، ایده‌های نام‌های بزرگی چون ارسطو، ابن سینا، گالیله، لاپلاس و دیگران را مطرح می‌کند. شما را به دیدن این ویدئو دعوت می‌کنیم.

دکترای شیمی کوانتومی/فیزیک اتمی از دانشگاه شهید بهشتی. سردبیر دیپ لوک. مشتاق دیدن، فهمیدن و کشف‌ کردن رازهای شگفت‌انگیز هستی، به ویژه‌ دنیای اتم‌های سرکش.

گفتگو۱۱ دیدگاه

  1. ابراهیم گل محمدی

    درود خانم ریاحی و سپاس بابت این همه تلاش و آگاهی بخشی.
    من بسیار بسیار بسیار علاقمند به نسبیت عام هستم وخیلی هم تلاش کردم درباره ش یاد بگیرم ولی همیشه یه جاهایی گیر میافتم.
    در صورت امکان یه توضیح بدین یه جوری که قابل فهم باشه. اینکه چطور زمان بعد چهارم هست.من نمیتونم مثل طول و عرض و ارتفاع درکش کنم. و اینکه فضا زمان چطور میشه که در هم تنیده باشن؟
    اگر امکانش هست با مثال بیان بشه یا یه جوری که قابل درک باشه البته برای من..
    فراوان سپاس

    • سلام. ممنونم از اظهار لطفتون. متاسفانه نسبیت عام و سوالی که شما پرسیدید چیزی نیست که بشه در یک کامنت توضیحش داد و به بحث مبسوطی نیاز داره، امیدوارم به زودی فرصتی فراهم بشه که بتونیم چنین بحث‌های تخصصی رو در دیپ لوک راه بندازیم. با این حال میتونید از کتاب‌های بسیاری که در زمینه نسبیت وجود داره استفاده کنید.

    • محسن میرزایی

      سریال دارک (تاریک) رو مشاهده کنید خیلی زیبا و قابل درک برای همهگان راجع به زمان توضیح میده

    • سلام
      من پیشنهاد میکنم مستند genius استیون هاوکینگ رو حتما مشاهده کنید درک بسیار عمیقی با استفاده از مثال های روزمره بهمون میده

  2. درود بر شما…..بسیار مفید ، عالی و هیجان انگیز بود. در صورت امکان رنگ زیرنویس را تغییر دهید.
    با تشکر

  3. من واقعا از وجود افرادی مثل شما دایر کنندگان دیپ لوک خوشحالم، اشخاصی که به فهم و شعور اهمیت می دهند، امیدوارم هیچوقت هواپیمای دانشتان مورد اصابت موشک آنهم بصورت اشتباهی قرار نگیرد.
    متشکرم.

  4. سلام واقعا فوق العاده بود …. فقط یه چیز اینکه که هست اینه که زیرنویسش توسط سیستم های هوشمند گوگل ترجمه شده و واقعا بعضی جاها نامفهومه به نظرم اگه بصورت فردی ترجمه بشه یا با کورسرا (Coursera ) ترجمش کنین خیلی ترجمه مفهوم تر میشه و در کل خیلی عالیتر میشه .باتشکر از سایت خوبتون

ارسال نظر