ویدئوی قرنطینه‌ای: بزرگترین ایده‌ های جهان از دیدگاه شان کارول (معرفی)

8

این روزها که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، افراد زیادی در قرنطینه‌ی خانگی به سر می‌برند، فرصت مناسبی برای انجام کارهایی است که همیشه منتظر فرارسیدن زمان مناسبی برای انجامشان بوده‌ایم. یادگیری مبانی فیزیک می‌تواند یکی از این کارها باشد! شان کارول، فیزیکدان برجسته‌ی آمریکایی، با چنین رویکردی اقدام به تهیه‌ی ویدئوهایی با عنوان «بزرگترین ایده‌ها در جهان» برای دوران قرنطینه کرده است. دیپ لوک نیز بر آن شد تا این ویدئوهای ارزشمند را با تهیه زیرنویس فارسی در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

ویدئوهای پیش رو در واقع تنها تفکرات این کیهان شناس برجسته بوده و از بلاگ شخصی وی منتشر می‌شوند و به این خاطر، غیر رسمی تلقی می‌شوند. ایده او این است که در هر ویدئو، تفکری بزرگ را مطرح کند، ایده‌هایی که آن‌ها را بزرگترین ایده‌های جهان می‌نامد! امیدواریم همگی در امنیت و سلامت در خانه‌های خود بمانید تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنید و همچنین از دیدن ویدئوهای شان کارول لذت ببرید.

منتظر قسمت اول باشید…

کارشناس ارشد رشته‌ی فیزیک نجومی دانشگاه خوارزمی او علاقمند به مباحث تئوری گرانشی و کوانتومی، نظریه‌ها و بحث و کاوش در آنهاست.

گفتگو۸ دیدگاه

  1. باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما،

    میخواستم خواهش کنم که در صورت امکان، لینک اصلی این ویدئو ها را برای دوستدارن فیزیک فراهم آورید.

    با سپاس فراوان

    • طناز محمدی اکبری

      بله حتما می توانید در صفحه یوتیوب آقای شان کارول جستجو کنید یا حتی با کلیدواژه the biggest ideas in universe به مباحث و ویدئوهای بیشتری دسترسی پیدا کنید (امابا زبان انگلیسی). سپاس از شما

    • طناز محمدی اکبری

      مچکر از همراهی شما. بله در ادامه می توانید به تماشای ویدئوهای اختصاصی دیپ لوک با زیرنویس فارسی بپردازید.

    • طناز محمدی اکبری

      سلام. مقداری زمانبر است که آپارات زیرنویس را فعال کند که فکر می کنم تا الان کامل این مشکل برطرف شده. ممنون از توجهتون

ارسال نظر