گفتگوی زنده پروفسور کامران وفا و برایان گرین، ساعت ۱۹:۳۰ امروز به وقت ایران

4

امروز ۲۱ آگوست، ساعت ۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (EDT) و ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران،  کامران وفا با برایان گرین (که خود از فیزیکدانان سرشناس می‌باشد) به طور زنده گفتگو خواهد کرد. در این گفتگو درباه مفاهیم بنیادی نظریه ریسمان بحث خواهد شد.

این گفتگو از کانال یوتیوب وب‌سایت World Science U به طور مستقیم پخش خواهد شد. هدف World Science U، گردآوردن بزرگ‌ترین اذهان در زمینه علم و هنر، به منظور تولید محتوای زنده و دیجیتالی است تا از این طریق، طیف وسیعی از مخاطبان را با جدیدترین اکتشافات علمی آشنا نماید. 

در همین راستا، گفتگوی امروز برایان گرین با کامران وفا، برنده چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه بریکترو و مدال دیراک  خواهد بود. شما می‌توانید این گفتگوی زنده را که از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد شد، از طریق همین صفحه و در ویدئوی زیر تماشا کنید. به دلیل آنکه، وب‌سایت یوتیوب با آی‌پی ایران در دسترس نیست، برای مشاهده این ویدئو، نیاز به استفاده از برنامه‌های تغییر آی‌پی خواهید داشت.

 گروه ما، از پروفسور وفا به خاطر ارسال لینک پخش زنده این ویدئو برای دیپ لوک، صمیمانه سپاسگزاری می‌نماید.

 

ویدئوی دیگری با عنوان «بر شانه‌ غول‌ها» دیروز از این وب‌سایت منتشر شد. در این ویدئو، دکتر وفا ضمن مرور مختصر زندگی‌نامه‌اش، درس‌نامه‌ای درباره‌ی نوین‌ترین رویکردهای خود و همکارانش در هاروارد در زمینه نظریه ریسمان ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را در زیر مشاهد کنید.

 

دکترای شیمی کوانتومی/فیزیک اتمی از دانشگاه شهید بهشتی. سردبیر دیپ لوک. مشتاق دیدن، فهمیدن و کشف‌ کردن رازهای شگفت‌انگیز هستی، به ویژه‌ دنیای اتم‌های سرکش.

گفتگو۴ دیدگاه

  1. سلام خانم ریاحی اول میخواستم واسه این سایت خوبتون تشکر کنم هم از خودتون و هم از دوستان و بگم سایت مفیدی دارید و بعد یک سوال داشتم که خیلی دلم میخواد جوابش رو بدونم سوالم اینه که چه از نظر فلسفه و یا چه از نظر علم کوانتوم امکانش هست که تنها با فکر کردن به آن چیزی که میخوایم واسمون اون چیز آماده بشه مثلا به یک آبنبات فکر کنیم و بعد اون واسمون ظاهر بشه!؟ یا اصلا میخوام بدونم آیا تفکر ما میتونه بر چرخش اتم ها یا پیوند آن ها یا … تاثیر بزار؟! خوشحال میشم راهنمایم کنید سپاس

    • ممنونم سولماز عزیز. نه چنین امکانی از نظر علمی وجود نداره، یا حداقل اگر هم وجود داشته باشه کاملا به صفر میل میکنه. متاسفانه چنین مواردی بیشتر در حوزه‌ی شبه‌علم و در عناوینی مثل تفکر یا روانشناسی کوانتومی مطرح میشه که هیچ‌گونه پایه علمی نداره.

ارسال نظر